Elektroniczna skrzynka podawcza

Elektroniczna skrzynka podawcza jest podstawowym komponentem systemu informatycznego spełniającym wymogi Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. Nr 200, poz. 1651) wydanego na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. Nr 64, poz. 565). Wymagania rozporządzenia dotyczące wdrożenia elektronicznych skrzynek podawczych wchodzą w życie dnia 17 sierpnia 2006 r. Elektroniczna skrzynka podawcza stanowi dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przykazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu dostępnej sieci teleinformatycznej.

Adres ePUAP MGOPS Stawiszyn: epuap.gov.pl (/…………/SkrytkaESP)

Aby można było złożyć wniosek poprzez ESP, wymagane jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne (Instrukcje i podręczniki).

Po wejściu na poniższy adres na platformie ePUAP, należy kliknąć przycisk [Załatw sprawę], zalogować się na swoje konto, w pole znajdujące się w górnej lewej części formularza wpisać „Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stawiszynie” (całość lub część). Wybrać właściwy podmiot i zatwierdzić.

Dokument przekazuje się on-line poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu.Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia z wykorzystaniem platformy ePUAP, to 5 megabajtów.

Ponadto informujemy, że podane kontaktowe adresy e-mail nie pełnią roli skrzynki podawczej. Do wnoszenia spraw i wniosków  drogą elektroniczną służy specjalna usługa zamieszczona na platformie ePUAP zarządzana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stawiszynie przyjmuje doręczane dokumenty elektroniczne za pośrednictwem:

  • elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) znajdującej się na platformie ePUAP,
  •  systemu Empatia (bezpośrednio z portalu, a także przy użyciu systemów bankowości elektronicznej, systemu ZUS),

W celu skorzystanie z systemu Empatia należy wejść bezpośrednio na stronę systemu empatia.mpips.gov.pl lub skorzystać z systemu ZUS lub systemów bankowości elektronicznej (dotyczy banków, które taką usługę udostępniają) i wypełnić odpowiedni formularz.

Dokumenty  elektroniczne MUSZĄ być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.

(profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym), procedura wyrobienia profilu zaufanego jest następująca:

  1. zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
  2. wypełnić wniosek o założenie profilu,
  3. udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości

Od 2016 r. istnieje możliwość założenia profilu zaufanego ePUAP za pomocą systemów bankowości elektronicznej.

Dokument elektroniczny podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym doręczony na elektroniczną skrzynkę podawczą zostanie poświadczony drogą elektroniczną poprzez przesłanie urzędowego poświadczenia odbioru na adres nadawcy.